Wstęp
Biuro Obsługi Klienta serwisu rubikon.pl, może, w celu analizy przyczyny niedostarczenia wiadomości lub innych nieprawidłowości związanych z wysyłaniem lub odebraniem poszczególnych wiadomości, poprosić o wyświetlenie nagłówka wiadomości email.
Przesłanie nagłówka wiadomości ułatwia analizę drogi jaką przeszła wiadomość od nadawcy do odbiorcy.
Umieszczone są w niej takie informacje jak:
- Data wysłania wiadomości.
- Adres email nadawcy wiadomości.
- Adres email odbiorcy wiadomości.
- Trasa jaką przeszła wiadomość przez serwery dostawców usług pocztowych.
Instrukcja wyświetlania nagłówków wiadomości dla następujących programów pocztowych.
Webmail – http://poczta.rubikon.pl
MS Outlook
- Należy wybrać wiadomość i otworzyć w osobnym oknie.
- Po wyświetleniu wiadomości wybrać zakładkę "Opcje wiadomości".
- W dolnej części okna "Opcje wiadomości" znajduje się pole tekstowe "Nagłówki internetowe".
Mozilla Thunderbird
- Po wyświetleniu wiadomości należy nacisnąć przycisk "inne" (znajduje się on po prawej stronie okna, pod godziną otrzymania wiadomości) i wybrać opcję "Wyświetl źródło".
Webmail – http://poczta.rubikon.pl
- wybrać i otworzyć wiadomość w webmail
- po wyświetleniu wiadomości należy nacisnąć ikonkę "więcej akcji" (koło zębate) i wybrać opcję "pokaż źródło"