Wstęp

Biuro Obsługi Klienta serwisu rubikon.pl, może, w celu analizy przyczyny niedostarczenia wiadomości lub innych nieprawidłowości związanych z wysyłaniem lub odebraniem poszczególnych wiadomości, poprosić o wyświetlenie nagłówka wiadomości email.

Przesłanie nagłówka wiadomości ułatwia analizę drogi jaką przeszła wiadomość od nadawcy do odbiorcy.

Umieszczone są w niej takie informacje jak:

  • Data wysłania wiadomości.
  • Adres email nadawcy wiadomości.
  • Adres email odbiorcy wiadomości.
  • Trasa jaką przeszła wiadomość przez serwery dostawców usług pocztowych.

Instrukcja wyświetlania nagłówków wiadomości dla następujących programów pocztowych.

MS Outlook 2007

Mozilla Thunderbird

Webmail – http://poczta.rubikon.pl  


 

MS Outlook

  1. Należy wybrać wiadomość i otworzyć w osobnym oknie.
  2. Po wyświetleniu wiadomości wybrać zakładkę "Opcje wiadomości".naglowek_outlook

 

  1. W dolnej części okna "Opcje wiadomości" znajduje się pole tekstowe "Nagłówki internetowe".


 

Mozilla Thunderbird

  1. Po wyświetleniu wiadomości należy nacisnąć przycisk "inne" (znajduje się on po prawej stronie okna, pod godziną otrzymania wiadomości) i wybrać opcję "Wyświetl źródło".


 

Webmail – http://poczta.rubikon.pl

  1. wybrać i otworzyć wiadomość w webmail
  2. po wyświetleniu wiadomości należy nacisnąć ikonkę "więcej akcji" (koło zębate) i wybrać opcję "pokaż źródło"

naglowek_web