Opis

Nie wszystkie wiadomości wysyłane na moją skrzynkę pocztową są do mnie dostarczane. Nie otrzymałem wiadomości od nadawcy, z którym wcześniej korespondowałem bez problemów.

Symptomy

Podczas wymiany korespondencji, zdecydowana większość wiadomości odbierana jest prawidłowo. Występują, jednak sytuacje, że niektóre wiadomości nie są dostarczane do skrzynki odbiorczej w serwisie rubikon.pl. Nadawca wiadomości otrzymuje wiadomość zwrotną z komunikatem: 

A message from nadawca@domena.pl; to: odbiorca@rubikon.pl

was considered unsolicited bulk e-mail (UBE). 

 

Przyczyna

1. Wiadomość została zatrzymana przez filtr antyspamowy na serwerze rubikon.pl. Możliwe jest, że adres nadawcy został zgłoszony wcześniej jako rozsyłający spam. 

2. Wiadomość mogła zawierać zbyt dużo elementów charakterystycznych dla wiadomości spamowych np:

  • Brak tematu wiadomości
  • Wiadomość w formacie HTML
  • Załączniki

 

Rozwiązanie

Jeżeli adres, z którego wiadomości nie są dostarczane na skrzynkę w serwisie rubikon.pl, jest zaufanym adresem istnieje możliwość dodania tego adresu do tzw. białej listy (Whitelist). Wiadomości wysyłane z adresu będącego na białej liście będą pomijane przy sprawdzaniu przez filtr antyspamowy.

W celu dodania adresu do białej listy prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.